Pagina's

5 mei 2012

Hosta's in de picture



De potten met buxus had ik in één van de vorige posten al laten zien
maar nu even aandacht voor de grote teilen met de hosta's.

In onze tuin veel hedera , buxus en hosta's.

In het voorjaar voeg ik witte violen toe en later
 vul ik die  potten met witte lobelia.

Beetje saai misschien maar wij vinden die soberheid
 en het vele groen prachtig en rustgevend.


















Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend verder !!

Hartelijke groet van Gea

29 opmerkingen:

Zaanse Zolder zei

mooi hoor je hosta's, ik vind het zulke mooie planten. Heb ze hier ook in de tuin gehad, maar de slakken vonden ze net iets te lekker. Alle huis tuin en keukenmiddelen heb ik op die beessies losgelaten maar m'n hosta's zagen er niet meer uit.

oale zei

Ben zelf ook zo gek op hosta's. Heb ook twee grote bakken vol en inderdaad, zo als die de afgelopen week gegroeid zijn. Leuk idee dat onderstel van een oude naaimachine! Groetjes Alie

Gerry zei

De hosta's zijn altijd zo mooi. En ze schieten de grond uit. En samen met de witte bloemen is het een mooie combinatie.
Heel veel sterkte gewenst!

Lieve groet,
Gerry

It's me zei

Mooi jullie tuin Gea......inderdaad rust......knap hoor...ik neem altijd van alles mee...alle kleuren door elkaar.......roze wit paars......vind alles leuk ......liefs van mij....knuffellll...xxx...

Juul zei

Prachtig die hosta's, zeker in combinatie met zink en wit. Toen wij in ons huis kwamen (na jaren op flatje zonder balkon) was mijn eerste tuinwens hosta's. Ik heb er nu ook verschillende staan en het altijd weer fijn om ze in het voorjaar boven de grond uit te zien komen.
Groet,
Juul

When-D zei

Ik wist niet eens wat hosta's waren totdat ik je berichtje zag/las. Hele mooie planten en ze staan prachtig met het zink.

Ik las in de reactie van Zaanse Zolder dat slakken ze graag lusten, das jammer want die hebben wij hier ook zat. Maar misschien kan ik ze op de tafel zetten..

bedankt voor de inspiratie!

lieve groet, When-D

natuurlijk groen en doen zei

Nu maar hopen dat de slakken je hosta's met rust laten ,of heb je daar een trucje voor?

fijne zondag
groeten Bep

Miss M zei

Wij waren een paar dagen terug er even op uit geweest met de vouwwagen en toen we terug kwamen was alles groen hier in de tuin; de hosta's schoten als paddestoelen uit de grond, de beukenhaag was bij vertrek nog helemaal bruin en nu... 1 grote groene zee.
Je krijgt dan vanzelf zin om weer lekker bezig te zijn in de tuin (als ik dat al niet deed ;-))
Jouw tuin ziet er nu ook weer heerlijk fris uit, al is dat niet alleen door het groen, maar ook door witte bloeiers. Vorig jaar had ik aan de rechterkant van de tuin ook uitsluitend witte bloeiers tussen al het groen, en aan de linkerkant wat meer kleur. Dat ga ik dit jaar ook doen. Waar je je prettig bij voelt pas je de volgende jaren ook weer toe he?
Ik heb net tussen je verkoopblog gekeken en ik zie weer mooie dingen! ☺
Hoe gaat het nu zelf met je? En met je vader? En ben je nog zo intens moe? Hoop dat het wat beter met je gaat, en wens je een heerlijke zondag toe.

Liefs, Marjolijn ♥

Hannekie zei

prachtig zeg die teilen met hostas..ik heb ze al gevuld met een jarig spul..iets wits hahha..maar ik weet wel wat er straks inkomt..hostas..geweldig mooi
liefs hannie

faire un songe zei

Ziet er super uit.. het was hier koud.. en is hier koud... hoop toch echt snel op beter weer...al is het maar een zonnetje....helaas fijne zondag

Blomkje en Wenje zei

Wat een gezellig plaatje! Heerlijk...zo'n tuin!

Nog een fijne zondag!

Groetjes, Pietrik

wonen bij de dijk... zei

mijn hosta;s worden ook al zooo groot...
ik heb je een berichtje gestuurd op je mail..
fijne zondag..
xx Cobi

Maison Louise, Paintings by Louise, Nieuw Groen Leven zei

Er straalt echt rust uit van jullie tuin.
De hosta's zien er prachtig uit.
Hier hebben we veel slakken dus de hosta's staan hoog op een tafel zodat ik de boel goed in de gaten kan houden.


Fijne zondag!

Lieve groet, Loes

Home and Lifestyle zei

De hosta's waren hier ook de potten uitgeschoten, ik ben benieuwd hoelang ze mooi blijven want ondanks de korrels eten onze tuinslakken ze veel te graag!

Mooie foto's van je tuin Gea, en zoals je zegt...je moet doen waar je je goed bij voelt, ook tussen het groen!

Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

Jansepans zei

Heerlijk toch, soberheid en eenvoud siert! Ik geniet met je mee. Liefs en een fijne zondag Gea

Franse Lelie zei

Wat heb je toch een heerlijke rustige tuin, ik geniet ervan al is die van ons heeeel anders:) Lieve groet

Pure & White zei

Wat een heerlijke tuin heb jij zeg!
Juist heerlijk rustig met alleen maar hedera, buxus en hosta's, ik hou daar ook van....heb alleen ook een grote liefde voor hortensia's..!!
Geniet van je tuin, en veel sterkte met alles!

groetjes Dineke

Miranda zei

Prachtig al die grijs/groene kleuren. Ook hier gaan de hosta's erg hard (vooral als je een paar dagen bent weggeweest) maar zoals ze nu zijn, vind ik ze bijna op hun mooist. Helaas hebben de slakken ze ook weten te vinden, dochterlief had er net 41! uitgeplukt...

Groeten, Miranda

lia zei

Soms moet je gewoon even opruimen, en als je het dan nog kunt verkopen is het alleen maar extra fijn opruimen.

En die hosta's zijn altijd zo mooi...

Fijne avond
liefs..)

Corine(THUIS) zei

Nieuw leven in de plantenwereld, het blijft toch prachtig om elk voorjaar mee te maken!
Je hebt ook een nieuwe stoel erbij zo te zien? Die moet nog even vergrijzen om er echt bij te horen :)
Ik wens jou en ons een mooie lenteweek!
Groeten, Corine

Marjonel M zei

Mooi de hosta`s in zinken bakken dan heb je denk ik ook minder last van slakken!

Groetjes en vast een fijne week, Marjonel

Home fourteen zei

Sfeervolle tuin!! Ik hou ook van hosta's!! Nu nog lekker in die stoel kunnen luieren met een lekker zonnetje, het wordt hoogtijd!! Gr. Jac.....

Nicole zei

Ik heb het al meerdere keren gezegd Gea, ik vind jullie tuin prachtig, heerlijk rustig, zelf komt er in mijn tuin altijd n heleboel van binnen naar buiten, vanwege plaatsgebrek, en ik weet dat moet ik eigenlijk op Mp zetten, maar het komt er gewoon niet van...
Fijne dag!
Nicole

Mrs. Sutton zei

Oh I LOVE it - absolutely perfect! You have inspired me to try something similar with old zinc buckets in my own garden. Really beautiful - and gorgeous blog! So delighted to have found you and will definitely be following you from now on! Paula x

Mirjam zei

Hallo Gea,
Wat ziet het er allemaal weer heerlijk uit. De hosta´s doen het dus weer heel goed. Ik heb er zelf maar twee, eentje in een zwarte emmer (nog steeds) en de andere in een zwarte stenen pot. De tweede doet het denk ik niet meer na afgelopen winter, er zijn nog maar twee staken omhooggekomen. Maar de eerste gaat als de rook. Wat heerlijk toch, al dat groen. Ik hou ook van lekker veel bloeiend spul, maar dan moet er wel groen tussen voor het evenwicht...
Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Bedroom Furniture zei

Hi
Entertaining and valuable writing this is. Essays like this are so important to broadening people's horizons

Pauline zei

Het is zeker rustgevend en ik vind het nog eens mooi ook.
Liefs, Pauline

Rustic Vintage Country zei

Hello from me, a new follower. Beautiful blog! x

Passione Helena zei

Was even nieuwsgierig hoe het met jou maar ook met je vader gaat. Ik ben blij te lezen dat de medicijnen wonderen verrichten. Zo te vernemen heb je iets meer rust en komt de zin ook weer een beetje terug..opruimen, leuke fotokiekjes..Je dochter heeft prachtige foto's van je gemaakt, van wie zal ze dat talent toch hebben? Wist niet dat je uit het Hoge Noorden kwam, zal het 'dvhn' in de gaten houden;-)

Super dat je man marktplaats zo in de gaten houd voor mooie spullen. Mijn man had die mooie lamp nooit van zijn leven gezien haha.

Fijn weekend!

Liefs Helena