2 jan. 2013

PASPOPPEN-SERIE


 Ik wil jullie een aantal foto's laten zien van mijn twee paspoppen.

Van de twee had ik deze als eerste , het is een ranke dame met 
een mooie lichte enigszins verweerde stof.

Ze stond eerst bij de schuifpui voor een paar oude luiken.

De combinatie van de fijne zilveren diadeem en twee
stoere looplampen vind ik zelf erg mooi.










Daarna heeft ze in de hoek bij de smalle grijze kast gestaan.
Ze had inmiddels deze stoere lauwerkrans om gekregen.











Paspop nummer twee is er eentje met wat rondere vormen en op
sommige plekken de stof wat aan elkaar genaaid. 

Deze volslanke dame nam de plaats van ranke dame in
bij de schuifpui voor de luiken.











Daarna mocht ze een tijdje in de gang vertoeven, met een oud 
pluutje naast zich en een oud emaille naamplaatje
 als hanger om de hals .











Later vond ik deze oude koeien-halsband met bellen en dat is toch
net even weer stoerder voor om haar hals.

Samen met de oude houten roeispaan en het zwarte perronmandje
geeft het dit hoekje weer een heel andere uitstraling.










Nu staat ze, zonder poot, op een lage kast in een hoek van onze kamer.
En ook dit vind ik weer een mooi geheel zo samen met de
lamp en de hoge stolp met houten klossen.








Het blijft toch leuk om te schuiven met deze twee paspoppen.

Fijne week verder !

Gea