Pagina's

9 september 2013

ONZE STIJL


Ik wil heel wat doen vandaag maar om rustig te beginnen, zat
ik op mijn laptop eens al mijn fotoalbums te bekijken 

Wat opvalt, is dat alle foto's hetzelfde kleurenpalet hebben.

Verder hou ik ervan om brocante items met stoere 
spullen en industrieel te combineren.

Ik vind ook de sobere interieurs met kalkverf op de muren 
en het gebruik van accessoires als bijvoorbeeld grote
 kruiken en oude houten schalen prachtig. 

Toch werkt vooral in dit huis de basis van roomwit op 
de muren het beste , dit is gewoon onze stijl.







Hierboven vooral wit met naturel en bruintinten. De oude legerhelm 
en band met bellen die de paspop sieren, gaan nooit meer weg.

In de gang hangt nog steeds het verweerd metalen deksel-rek.
Daarop ook twee wit emaille bordjes maar de achterkant vind 
ik veel stoerder en beter passend in het geheel ;-)

De zware gietijzeren schoenleest kreeg ik van schoonvader.
Het gewei is verkocht maar als ik deze foto's zo
zie, moet ik maar weer op zoek naar eentje
want het staat toch wel leuk.











Hierboven ook wit en bruin maar dan gecombineerd met grijs en zwart.
Het metalen laden-kastje is al vaak op geboden maar gaat
natuurlijk nooit weg, het is zo'n mooi kastje om 
onze oude drukletters in te verzamelen.

Ik hou er niet zo van om heel veel kleine dingen neer te leggen
maar zo'n verzameling oude spoelen met metaal eraan
vind ik zo bij elkaar wel weer stoer.

Op het zwarte kastje alleen een broodplank met dadels,
ernaast staat een klein maar toch stoer krukje en
daarop een oud schermmasker van zwart leer.

Met alleen maar de combinatie van hout en zwart daar 
onder de trap krijgen de spullen alle aandacht .














En tot slot hierboven de kleuren grijs, wit en naturel.
Al tijden staan er naast de bank op witte 
tafeltjes twee zinken kannen.

Wel eens wat anders geprobeerd maar de sobere kannen
met een dadeltak erin vind ik gewoon het mooiste.

Naast één van de kannen staat een oude Franse pruiken-kop.
Ik heb er twee en vind ze erg mooi van kleur en stoer.

De tinnen lauwerkrans geeft de pruiken-kop net 
even dat beetje extra Franse sfeer . 

Het metalen bakje heeft voor mij ook weer net de juiste
uitstraling en met de hoorns in zachte naturel en grijs
tinten is het helemaal passend bij de rest.


 Hartelijke groet Gea