Pagina's

2 januari 2014

GOEDE VOORNEMENS ...


Goede voornemens heb ik eigenlijk nooit zoveel aan het begin van een nieuw jaar.

Ja, we hebben ons voorgenomen om ook komend jaar op markten en in 
mooie winkels te struinen en hopelijk weer bijzondere spullen 
te vinden zoals te zien op onderstaande foto's .













Wat mijn gezondheid betreft, ben ik al een tijdje bezig 
met het opkrikken van mijn energiepeil.

Vind het best lastig om een voedingspatroon te
 vinden dat vooral goed bij mij past .

Ik neig steeds meer naar onbewerkt en echt voedsel.
Dat wil zeggen: vers en niet uit pakjes, zakjes,
blikken en het liefst biologisch.

Naast mijn werk en gezin valt het niet altijd mee om dat
 heel consequent  uit te voeren maar elke stap
is er eentje denk ik dan maar.


Ook is er d.m.v röntgenfoto's artrose in mijn nek vastgesteld.
Dit naar aanleiding van al jarenlange nekklachten en
 daarbij de laatste tijd steeds vaker  hoofdpijn
en zwaar gevoel in beide armen.

Ben naast fysiotherapie begonnen met het
aanvullen van mijn vit D.

Verder drink ik veel water en groene thee en blijf
ik van de frisdrank en zoveel mogelijk van
de zoetigheid af ... 

Amandelen met wat gedroogd fruit is gezond en
 vezelrijk, een heerlijk zoet alternatief.

Na zo'n 5 weken heb ik iets meer energie
maar ik ben er nog niet ......


Mijn goed voornemen is dan ook om gewoon verder te
 gaan met datgene waar ik al mee bezig was.

Namelijk stapje voor stapje kleine en positieve veranderingen
 toe te voegen aan mijn leefwijze en voeding.


*******


Voor nu een fijne dag gewenst !

Hartelijke groet Gea




25 opmerkingen:

Ger zei

Lieve Gea,

Je moet maar zó denken:voor de schildpad is het op dezelfde dag Nieuwjaar als voor de haas.
Stapje voor stapje kom je er ook in het leven.
En zolang je bezig bent om dat leven op een zo gezond mogelijke manier te leven ben je op de goede weg.

Succes met je goede voornemens!!
Liefs,Ger

It's me zei

Ik zeg goed bezig hoor...en het valt ook niet mee....zo moeilijk allemaal.....alles zonder pakjes etc zou ik denk niet kunnen hoor....maar ook wij proberen dat meer te doen...we maken al een half jaar ofzo onze eigen pizza ipv kant en klaar te kopen....veel pakjes heb ik nooit in huis meer blikjes ananas ,mais,etc....en maak meestal sausjes etc zelf....maar het blijft lastig....nou meis een heel fijn gezellig en vooral gezond jaar voor jullie !!!...x !

Home and Lifestyle zei

Goede voornemens zijn eigenlijk een beetje zinloos, alsof je alleen op de eerste dag van het nieuwe jaar een verandering in je leefpatroon aan zou kunnen brengen.

Ik doe er dus ook niet aan. Zou er wel een paar kilo af willen, maar dat item geniet elke dag al de aandacht, omdat hier elk pondje door het mondje gaat en ik dus altijd moet nadenken bij wat ik eet. Maar als dat alles is denk ik dan maar, dan heb je toch weinig te klagen. Ik ben ook bewuster van voeding geworden, al vind ik het net als jij lastig om dit consequent toe te passen. Maar daar hebben we nu weer een heel jaar de tijd voor ;-).

Ik wens je een fijne dag! Liefs, Ingrid

Housebythewaterhole Kathy zei

Gea, ik sukkel momenteel ook met nekklachten, aug 2012 kreeg ik pijn in beide schouder,om het kort te vertellen, ben ik in januari rechts en maart links geopereerd aan schouders, na 5 maanden revalideren
was ik echt tevreden, terug aan de slag gegaan en in aug 2013 kreeg ik hevige nekklachten met uitstralingen naar mijn beide schouders,met héél zware pijnstillers kon ik de pijn uitschakelen maar niet voor lang en de pillen waren véél te zwaar,in november heb ik dan 3 epidurales in nek gekregen..ik heb versmallingen op 3 plaatsen tussen opéénvolgende nekwervels…die spuiten hebben niet het verwachte resultaat gegeven, ik ga nu naar een osteopaat ben een grote week pijnloos geweest maar de pijn is in alle hevigheid terug !!
Ik zit niet rap in zak maar toch het begint echt op mijn humeur te werken en dat heeft spanningen !!
Ik wil zo graag terug aan slag, heb allerlei plannen wil een nieuwe job zoeken omdat mijn huidige véél te belastend is voor nek en schouders,maar de pijn moet eerst bijna volledig weg zijn ik kan zo toch niet op zoek naar een andere job met een groot vraagteken hoe het afloopt met de pijn ?
Ik begrijp héél goed wat het voor jouw moet zijn…
hopelijk komt er ook enige beterschap voor jouw want leuk is anders hé ?
Fijne dag nog
Lieve groeten Kathy

Colin (van Bij Guusje Thuis) zei

Een mooi uitgangspunt Gea! Mijn arts ziet ook zoveel resultaat van mensen die gestopt zijn met het eten van 'geknutselde' voeding. Eigenlijk zou je alleen de buitenste rand van de supermarkt nodig hebben, daar waar al het vers te vinden is. Alles in het midden zit tenslotte in pakjes en zakjes :) Maar als je hier al een balans in vindt, is het al een stap vooruit toch?

Ik merk zeker al veel verschil, maar vermoeidheid wat jaren opgebouwd is, haal je niet in één keer weg door te stoppen met o.a. suiker. Mijn menukaart is inmiddels behoorlijk aangepast, maar toch lijkt er een lichamelijk slopertje op de loer te liggen die wel eens de veroorzaker van dit alles kan zijn.

Succes met je 'gezonde' stappen in 2014!

Karin Elshof zei

Hallo Gea,

Goed voornemen en fijn dat je al wat resultaat begint te merken.
Succes.

gr. Karin

Grace zei

Ha Gea, een goed, gezond nieuwjaar gewenst! Hier ook het voornemen echt de zakjes en pakjes de deur uit te doen. Soms zo makkelijk hé! Kijk eens op www.smakelijck.blogspot.nl zij heeft echt leuke, lekkere recepten. Tot nu toe is bij mij alles gelukt van die recepten en nog lekker ook! :) succes ermee en ik hoop dat je nekklachten minder zullen worden, twee jaar geleden zelf een nekhernia gehad, oei, ik weet hoeveel pijn en last je van je nek je kunt hebben! Sterkte!
Grace

lia zei

Goede voornemens op 1 Januari heb ik altijd al onzin gevonden. Want iedere dag van het jaar kun jij je leven anders indelen of veranderen.
Goede voeding is er een van, maar soms vind ik het ook wel moeilijk hoor, want een pakje van het een of ander aangevuld met verse groenten en vlees is toch wel makkelijk in een hectisch leven.

Hoop dat je snel wat meer energie gaat krijgen want dan kun je alles toch net iets meer verdragen.

En veel succes in het nieuwe jaar met het strunen nar spullen.

Liefs lia

Els zei

Fijn voor je dat je energiepeil langzaam terugkomt!
Goed voor jezelf zorgen is niet altijd even makkelijk in periodes met drukte of stress :-(
Bij mij helpt het eten van extra eiwitten ook voor extra energie en ik voel me er superfit door (samen met mijn wekelijkse bezoekjes aan de sportschool)

Fijne middag
X Els

Gerry zei

Aan goede voornemens doe ik ook niet. Ik zie het nut er niet van in en bovendien weet je nooit wat je te wachten staat. Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen daad.
Wat voeding betreft probeer ik in elk geval zoveel mogelijk vers. Sommige dingen blijven lastig. Er is bijv. niets waar geen suiker inzit, maar dan wel allerlei vieze zoetstoffen. Daar erger ik mij vierkant aan.
Ben blij dat je iets energie erbij krijgt.
Alle goeds toegewenst, Gea!

Liefs, Gerry

linda zei

Hoi Gea,
Als eerste een goed en gezond 2014 gewenst.
En het is zo goed van je om naar je voeding te kijken ik weet zeker dat je daarmee al een hoop kan verbeteren.
Ik spreek uit ervaring..... Eet zelf al een jaar paleo en dat bevalt mij zo goed voel mij een totaal ander mens.
Liefs Linda

Nancy B. zei

Ik hoop dat je energiepeil snel,wat op orde is. Ik hoor de laatste tijd meer mensen die anders gaan eten...
Oei artrose is verschrikkelijk pijnlijk. Sterkte ermee.
En nog de beste wensen voor het nieuwe jaar voor jullie. Groetjes, Nancy

musjesbrocanteplekje zei

Prachtige spullen,he wat naar zeg,daar kom je ook niet meer van af en dus ook een soort van leven met altijd pijn wat energie eet,ik weet er helaas alles van af,hopelijk lukt het met therapie en goed eten,lieve groetjes Musje.

La Blomst-Living zei

Ha Gea, het komt steeds meer in, gifvrij eten. Ook in ons gezin sinds de zomer zoveel mogelijk biologisch en dan ook nog eens zonder suiker. Valt niet altijd mee om de juiste producten te vinden, maar gaandeweg gaat dat steeds beter. Het is een levenswijze. Ik heb sinds die tijd geen drop meer gekocht bijvoorbeeld. Het is een heerlijke gewaarwording om het pure te proeven en ook leuk om hele nieuwe recepten uit te proberen.
Succes en sterkte met alles!
Lieve groet, Linda

Cora zei

Wat een mooie spullen!! Ik heb je net ontdekt en ben al fan van je blog! Prachtig, ik hou erg van die grijs tinten! En gezond eten ..stap voor stap. Elke keer als je kiest voor iets gezonds is het een keer gelukt! Toch?
Groetjes Cora

Miss M zei

Vervelend lijkt me dat die artrose Gea!
En ik snap dat je ook een beetje zoekende bent naar wat is nou goed voor mij en wat niet.
En ja, hier ook al eeuwen geen pakjes in huis en als het even kan geen E-nummers in produkten. Maar dat valt niet altijd mee, zeker niet met kinderen in huis.
Omdat ik de laatste maanden zo aan het kwakkelen ben mijn gezondheid (bijholte-ontsteking, oorontseking, zware antibioticakuren), ben ik vandaag naar de Gezondheidswinkel geweest en zijn we er achter gekomen dat ik echt multivitaminen en probiotica moet gaan slikken voor een goede weerstand en energiepeil. Probiotica voor een een goede darmwerking (heb geen last van mijn darmen ofzo hoor, maar door de AB-kuren zijn de goede darmbacterieen helemaal van slag, waardoor de goede vitaminen en mineralen in voedsel niet goed wordt opgenomen door m'n lichaam).
Ik was een hoop geld kwijt vandaag, maar ik hoop dat het gaat werken. En dat lijkt me wel!
Zowel de probiotica-capsules als de mulivitamines zijn in natuurlijke vorm; dus goed opneembaar door het lichaam.
Misschien een tip voor jou anders, Gea?
Niks an he, als je niet zo fit bent.
Sterkte Gea, ook met je nek!

Lieve groet, Marjolijn

Anoniem zei

Hoi Gea,

Ga eens kijken op de site van Amber Albarda. Mss wordt je daar wijzer van. Verder kun je je eens laten informeren bij een natuurwinkel over onder andere chia zaad en goji bessen. Geven beide energie.

Groetjes,

Karen

Mirjam zei

Hoi Gea,
Ik ben ook begonnen met de vitamine D en ook vitamine B12. Heel langzaamaan lijkt het alsof er wat verbetering in komt. Hopelijk is dat echt zo en blijf ik een verbetering voelen. Vorig jaar kreeg ik ook fysio voor mijn nek, maar ik mag onderhand wel opnieuw een afspraak gaan maken. In mijn geval is het spannings-nek- en hoofdpijn...
Ik hoop dat je jezelf steeds beter gaat voelen Gea, zodat je weer meer van alles kunt gaan genieten, want dat is natuurlijk het belangrijkste in het leven; genieten van alle grote en kleine dingen, vooral met elkaar...
Ik wens je een heerlijke avond,
Lieve groet,
Mirjam

It Is The way of life zei

Aan goede voornemens doe ik nooit het leven is toch al zo kort (teveel meegemaakt ) dus leef ik met de dag en het komt zoals die komt !

Gea heel vervelend voor je dat je gezondheid niet optimaal is en je leefgewoonten hier op aangepast moet worden ,ik hoop dat de verbetering goed aanslaat !
Liefs ida

All Seasons zei

Ik geloof graag dat jij je veel beter gaat voelen nu met andere voeding, Gea. Het is heel moeilijk om je daaraan te houden, maar als je weet wat je ervoor terug krijgt..
Onze dochter heeft vanaf haar geboorte een voeding intolerantie gehad. Héél veel gehuild..
Artsen kwamen er niet achter wat ze had, maar via de alternatieve geneeswijze, zijn wij een heel eind op weg geholpen en ook ik moest eraan geloven om alles vers te gaan maken. Geen melk, suikers, gist, kleurstoffen, noem maar op. Ik vroeg me af wat nog wel mocht. Ik heb echt leren koken met kruiden ed. En nu is dit meisje gegroeid tot een mooie dame die alles mag eten. Maar ik merk wel dat ze veel gewoon niet meer eet.
Lieve Gea, ook jou lukt dat, ik geloof erin!!

Ik wens je een heel mooi weekend toe
Liefs,
Patricia

Hann¥ zei

Hier ook geen goede voornemens....ik hou daar niet zo van....
Wat vervelend dat je je niet fit voelt en ai artrose in je nek....dat is pijnlijk...
Ik heb het in mijn vingers....
Ik heb geloof ik verschillende ebooks over gezonde voeding....weet niet of jij een ebook hebt?
Prachtige foto's trouwens :))
Zoals gewoonlijk ;-)

Fijne avond Gea....
Liefs,Hanny

Anneke zei

Vanaf vanmiddag ben ik weer thuis. Even deze weken ontvlucht en las je mail. Wat naar dat je zo loopt te tobben. Zelf probeer ik ook zo gezond mogelijk te eten maar ik ben gek op zoetigheid en dat breekt me wel eens op.Ik hoop dat het snel wat beter met je gaat.
Liefs Anneke

Pauline zei

Het begin is er dus voor jou een teken dat je op de goede weg bent met het aanpassen van je eetgewoontes. Het lukt je vast om door te zetten in 2014.
Liefs, Pauline


Mayflower zei

Lieve Gea, ik wil jou en je gezin ook een heel gelukkig en gezond 2014 toewensen.
Wat fijn dat het ietsje beter met je gaat. Ik ben ook al een lange poos bezig om meer op mijn eetgewoontes te letten en merk dat door weinig suikers te gebruiken mijn energiepeil behoorlijk omhoog is gegaan. Verandering van voeding gaat zeker niet van de één op andere dag, maar ook kleine veranderingen hierin kunnen een positief effect hebben.

Fijne zondag en liefs, Mea

ahmed zei

Dankzij heel goed mogelijk, kunt u terecht op mijn bescheiden blog

شبكة انت والعالم
شبكة انت والعالم
شبكة انت والعالم
شبكة انت والعالم