Pagina's

4 januari 2014

OUDE VERGIET


 Een poos geleden vonden we op een markt deze oude tinnen vergiet.

Het heeft waarschijnlijk een tijd buiten gelegen want het
 was groen uitgeslagen en onder de rand zit 
opgedroogde cement.

Beetje onooglijk allemaal maar wij laten juist
op dat soort dingen ons oog vallen.

En na goed schoonmaken kwam daar toch een 
mooie grijze kleur onder vandaan.

Nog steeds verweerd en dat is precies
 waar we van houden ;-)











Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend toe !

Hartelijke groet Gea





23 opmerkingen:

Nancy B. zei

Dat is weer een mooie aanwinst Gea. Fijn weekend. Groetjes, Nancy

Hann¥ zei

Prachtig Gea.....jullie zien de schoonheid onder een laagje cement ;-)
Fijn weekend!

Liefs,Hanny

Home and Lifestyle zei

Ook dit vergiet past weer heel goed in jullie stijl...een mooie vondst!

Fijn weekend en liefs, Ingrid

It's me zei

Hij is stoer en prachtig !!...fijn weekend...liefs Ria..x !

Le Style zei

Wat een stoer 'plaatje'! Jullie hebben echt oog voor die specifieke G-STYLE vondsten ;-)

Fijn weekend!

Liefs,
Yet

musjesbrocanteplekje zei

Oh zeker een prachtige vergiet,ik wens je een fijn weekend,lieve groet Musje.

Ger zei

Hoi Gea,

Komt me heel bekend voor deze gebruiksvoorwerpen van vergiet tot waterketel van samowar tot weegschaal van lampion tot stallantaarn....je kan het zo gek niet bedenken of het kwam zo'n 40/45 jaar geleden met scheepsladingen vol naar Europa uit Noord-Afrikaanse landen.
Bij oude schoolkameraad van manlief die in de ''antiek'' handel zat net over de Belgische grens lag dit spul tot aan het plafond opgestapeld in loodsen, schuren en buiten.
Mijn man heeft heel wat koperen Marokkaanse waterketels voor hem verkocht.
Tja.....veel mensen dachten dat het heel oud was maar niks was minder waar,gewoon nieuw en in die tijd dagelijkse gebruiksvoorwerpen in bijvoorbeeld Marokko,Turkije en Tunesië.
Heb ook nog het een en ander in schuur liggen en de vergiet/zeef hangt al jaren buiten en wordt in weer en wind alsmaar mooier en ouder.

Fijn weekeind en lieve groet!!!

Gerry zei

Een prachtige vergiet, Gea.
Het oogje vind ik zo leuk!

Lieve groet,
Gerry

Bonjade zei

Ha nog even en er wordt een winkelpand geopend volgens mij ;)
Las je goede voornemen.....;)

Weer een pronkstuk erbij dus....
Ja er eerst zelf van genieten natuurlijk.....

Oh ook nog de beste wensen natuurlijk......;)

Fijn weekend

Liefs

lia zei

Dit is idd weer iets wat je bijna een echte Gea kunt noemen hihi...
Leuk als je iets vind waar je dan zo blij van word.
Wij hadden vandaag ook zo'n leuke meevaller, en dan in de vorm van een pot...

Fijn weekend
Liefs lia

Marjonel M zei

Mooie aanwinst, past hele maal bij jou.

Fijn weekend!
Liefs, Marjonel

van alles wat in huis en tuin. zei

Jullie hebben daar toch echt een neus voor zeg! Prachtig, en het past zo in jouw huis.
Mag ik je neus eens lenen wanneer ik naar een marktje of winkel ga??

Groet Trijnie

inge van der sanden zei

Ja, dat past precies weer in je mooie interieur.
heel mooi Gea.

Nog een fijn Weekend,
Inge, my choice

Els zei

Hij hangt super stoer boven je aanrecht!!
Wat een beauty!

Fijn weekend
X Els

Blomkje en Wenje zei

Hij is prachtig Gea!

Fijn weekend

X Pietrik

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Jullie hebben er duidelijk echt 'oog' voor want wat is er toch een prachtding onder de troep vandaan gekomen!

Mirjam zei

Hoi Gea,
Je moet het ook willen zien natuurlijk, de schoonheid van zoiets, onder het vuil. Daar zijn jullie heel goed in gelukkig.
Ik wens je ook een heerlijk weekend,
Lieve groet,
Mirjam

het Moonhuis Monica zei

Mooi hoor, dat is juist het leuke ervan, een ander ziet er niks in en loopt er zo voorbij en jullie zien er juist wel wat zin en zie hoe ie geworden is na die poetsbeurt.
Het gebeurt mij ook vaak dat ik iets meeneem waar iemand anders helemaal niks in ziet, dat is juist een sport!!

Liefs Monica

het Moonhuis Monica zei

zin = in trouwens ;-)

Alie zei

Leuke vondst weer hoor. Nog de allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar!

Indruk zei

Mooi hangt ie daar tussen al dat wit. Pascale X

Indruk zei

Mooi hangt ie daar tussen al dat wit. Pascale X

Cora zei

Prachtig!! Prachtig! Die ring is ook fantastisch..zo stoer, dik en mooi van eenvoud! Ik heb zo iets in koper die ik ook gebruik, maar eerlijk gezegd vind ik deze mooier!!
Groetjes
Cora