Pagina's

29 augustus 2014

YOGA EN DE NIEUWE WERKPLAATS





Deze keer een post over een plek waar ik al jaren kom, 
namelijk het yogacentrum van 
Monique van Velze.

Voor mij een heerlijke plek om tot rust te komen.

Yoga heeft qua bewegen en ontspannen naast zwemmen en 
wandelen een belangrijke plaats in mijn leven.

Voor mij de manier om tot rust en bij mezelf te komen.
 Bij het losmaken van de spieren in mijn lichaam 
voel ik hoe het is op dat moment.

En minstens zo belangrijk, vooral te
 accepteren dat het is zoals het is.

Na zoveel jaren lukt het steeds beter 
om mijn grenzen te voelen en 
dicht bij mezelf te blijven.


*******


Mocht je meer willen weten of als je in de buurt woont
misschien eens een cursus wilt volgen dan wijs ik
je vooral op de site van Monique (klik)


********


Verder is ze bezig geweest met het inrichten van de grote
ruimte die ze onder haar yoga-ruimte heeft.

Deze voormalige timmerwerkplaats heeft de toepasselijke 
naam  "De Nieuwe Werkplaats"  gekregen.

Het is de bedoeling dat hier vergaderingen, workshops, 
lezingen enzovoort  gaan worden gegeven.

Deze prachtige ruimte heeft super mooi lichtinval door
de schuine dakramen en is mooi sober en
rustgevend ingericht.


Zie voor een eerste indruk de onderstaande foto's













Vanaf het erf kijk je zo op de molen en bovendien is er een
 prachtige natuurlijke tuin rondom dit alles aangelegd.

Landelijker dan dit kun je niet vergaderen of
een workshop organiseren.


















Mocht je geinteresseerd zijn en de ruimte willen huren, zal de
 sympatieke Monique je met open armen ontvangen.



********

Verder wil ik jullie allemaal een heel fijn weekend wensen !

Hartelijke groet van Gea



7 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Dit is een prachtig plekje voor ontspanning, Gea. De nieuwe ruimte is ook erg mooi. Wat een landelijke omgeving.

Ik wens jou ook een heel fijn weekend.

Liefs, Ingrid

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Als je daar niet kunt ontspannen en weer 'zen' kunt worden, dan lukt het vast nergens. Jammer dat het zo ver weg is, moet hier in de buurt maar eens op zoek naar zo'n mooi yogacentrum. Fijn weekend Gea!

Mirjam zei

Hoi Gea,
Wat geweldig allemaal, en dan bedoel ik in de eerste plaats het feit dat jij zoveel baat hebt bij yoga en in de tweede plaats 'de nieuwe werkplaats'. Wat een super ruimte, zo mooi... dat balkenplafond...
Jammer dat het voor mij helemaal niet in de buurt is...
Ik wens je een heerlijk weekend,
Groetjes,
Mirjam

Anneke zei

Wat fijn dat je zoveel baat bij yoga hebt. Het is dan ook een heerlijke manier van ontspanning. En de de lokatie geweldig. Wat een mooie omgeving. Ik krijg er gewoon een heimwee gevoel van.
Een fijn weekend, liefs Anneke

Marjon zei


Lijkt me een heerlijke plek en jammer genoeg woon ik ook niet in de buurt. Yoga is me ook heerlijk ontspannend, zelf heb ik Tai Chi gedaan...en op het moment zo druk dat ik niet meer aan die ontspanningsmomenten toe kom...social media neemt eigenlijk te veel tijd in beslag haha...maar dat zijn keuzes die je zelf maakt he...fijne zondag en lieve groet Marjon

lia zei

Het is voor mij een beetje ver weg.
En ik heb ook een tijdje yoga gedaan, en vond het ook wel fijn, maar toen was ik er nog niet helemaal klaar voor. Want als je moest ontspannen lag ik te denken, aan datgene wat ik de volgende dag allemaal zou gaan of moest doen.
Dit is een mooie omgeving.

Jolanda zei

Mooi plekje om lekker te ontspannen.