Pagina's

3 november 2014

MOOI EN GEZOND



Al een behoorlijke tijd ben ik bezig met het creëren
 van een gezonder voedingspatroon.

Heb onderstaande boeken al twee keer doorgelezen,
 namelijk: Broodbuik en De Voedselzandloper.
Beide raden het eten van tarwe af.

Nu is dat niet altijd even gemakkelijk want 
daar moeten alternatieven voor in 
de plaats komen.

Af en toe ga ik heus nog wel eens de fout in maar
dat merk ik eigenlijk gelijk aan mijn lijf.

Ben dan vermoeider en waziger in het hoofd.
Voor mij dus reden genoeg om de
 tarwe flink te minderen.







Vandaag maakte ik weer een groene smoothie, zo heerlijk als 
tussendoortje of met een eitje erbij lekker als ontbijt.











Het recept voor deze smoothie is als volgt:

- 1/2 liter verse sinaasappelsap
- een grote geschilde appel 
- halve zak rauwe andijvie
- een grote banaan
- scheut tarwekiemolie
- eetlepel chiazaad


Als het nog te dik is, water toevoegen.








Verder eet ik vanavond een lekker stukje gebakken zalmfilet.
Met als groente de rest van de zak andijvie en 
de brocoli die in de bruine pot ligt.

Je wordt er van binnen niet alleen gezonder van 
maar het staat ook nog eens mooi, al
dat frisse groen in de keuken ;-)

Wens jullie allemaal een
smakelijke maaltijd !


Hartelijke groet 

Gea





14 opmerkingen:

Burlap Luxe zei

Thank you for your visit, my home style is of grey and whites, if I am posting of something I am promoting its of a lot more colour. Your rich beauty is breath taking right down to a health drink.

I will see you soon.
Thank you for taking the time to visit me.

Xx
Dore

All Seasons zei

Dat staat zekers mooi, al dat frisse groen in de keuken!
Leuk deze post over jouw manier van eten, ofwel kokkerellen. Ik begrijp hieruit dat je een bepaald voedingspatroon volgt? Ja.. heb een hoop gemist wat lezen van de posten betreft..
Ik weet, heel veel, van hoe je je voelt, hangt van de manier van eten af, ofwel van wat je eet. Maar eer je daar achter bent. Goed dat je hiermee bezig bent, Gea!
Ik ga even terug bladeren in je blog..

Ik wens je een mooie week toe
Lieve groet
Patricia



'Inga' zei

Het is even wennen, maar ik drink ook geregeld een smoothie met oa veel spinazie ipv het traditionele 'Hollandse' brood ontbijt. Het bevalt mij prima, bepaalde zaken blijven beter op regel en je voelt je beter! Heel benieuwd of je het in de winter ook blijft doen want het enige nadeel vind ik dat het wel erg koud is!

Lieve groet!

angie zei

sooo wundervolle bilder und inspirationen, danke!!! einen schönen montag wünscht angie aus deutschland

Home and Lifestyle zei

Het klinkt bijzonder goed, maar mijn probleem is dat ik gek ben op brood en veel minder op groente. Dit voelt dan bijna als een straf, ook omdat ik altijd op de calorietjes wil letten en dus vaak al dingen laat staan, terwijl de anderen hier allemaal zitten te smullen. Mijn huisarts zei laatst ook al dat het laten staan van koolhydraten (dus ook bijv. pasta's, terwijl ik dat juist zo graag eet) verstandig zou zijn!

Pfftt...het lijkt mij dus heel pittig. Knap dus van je dat je je er zo goed mogelijk aan probeert te houden!

Liefs, Ingrid

It's me zei

Eet smakelijk......liefs van mij...x!

Thuisgeluk zei

Wat goed van je.. ik heb ook een tijdje groene smoothies gedronken, maar inmiddels de slor erin.. dit motiveert echt om het weer op te pakken.
en het staat idd heel mooi in je keuken.. Groetjes Roos

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Lekker en gezond en het staat nog leuk in de keuken ook, wat wil je nog meer.

Ook hier gaan er heel wat smoothies doorheen hoor en wat de tarwe aangaat, Ik word geplaagd door de ziekte van Crohn en als ik teveel tarwe eet krijg direct last van mijn darmen.

Het boek de Zandloper ligt hier ook in de keuken.

Fijne week en lieve groet,

Loes

van alles wat in huis en tuin. zei

Ik ben een echte broodeter en zou dat dus heel erg missen maar....wanneer het niet gezond voor je is moet je wel! En dan ziet het er heus ook wel lekker uit!
Maar....gelukkig mag ik gewoon mijn bruine boterham met kaas eten!

groet Trijnie

Mirjam zei

Klinkt heel goed en heel lekker Gea, dus dat kan niet missen...
Ik wens je een heel fijne avond,
Liefs,
Mirjam

lia zei

Ik ben eigenlijk een vuilnisbak, want ik lust alles. En vind brood super lekker, maar groente ook. Voor mijn gewicht hoef ik nergens op te letten, maar weet wel dat heel veel etenswaren belangrijk zijn voor je lichaam.

Tartelette Maison zei

Alle begin is moeilijk. Succes!

Hann¥ zei

Jij bent heel goed bezig Gea.
De voedselzandloper heb ik ook, moet het nog lezen.
Succes!
Liefs,Hanny

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Alles met tarwe en rogge is van mijn menukaart gehaald en dat gaat heel goed. Uit eten is dan nog wel eens een lastige maar dit niet meer eten levert me echt zoveel op. De boeken van Amber Albeda en die van mijn eigen arts gaven me heel veel inzicht en inmiddels weet ik niet beter :)
Jij succes!