Pagina's

10 augustus 2015

VAKANTIE ….


Erwin heeft al twee weken achter de rug en deze meest 
doorgebracht met verven. Ik heb dit jaar twee 
weken en er nu één week op zitten .

Naast ons weekendje Brugge wilden we ook nog 
  naar de antiekmarkt in Tongeren gaan.

Ons verkocht hakblok hebben we afgeleverd in Maastricht en 
 dat afgelopen weekend gecombineerd met Tongeren.


*******


Zaterdagochtend eerst nog een eind gewandeld, 
dat doe ik in de vakantie met regelmaat.

 Hollandse luchten, het gras in mooie kleuren groen
en vooral rust en ruimte om me heen.
Heerlijk !

Ik zou de route van 10 km doen maar ben eerder
 afgebogen in verband met de warmte en
dus tot 7 km gekomen.










Om 18.30 u zijn we afgeresid naar Limburg. Op de route
 nog een regaal afgeleverd om tegen 23 uur in 
Maastricht aan te komen.

Vervolgens naar Tongeren, daar een terrasje gepakt en de
nacht (voor het eerst ) in de auto doorgebracht .

Was wel een heel avontuur hoor.

Eerst te dicht langs de weg waardoor ik het gevoel
 had dat elke auto op ons inreed.

Tegen 2 uur de auto nog op een rustiger plek neergezet.
Verder van de weg en onder bomen waardoor er 
minder licht naar binnen viel, wel zo prettig.

Dan moet je uiteraard zodra je wakker bent, plassen.
Dus achter de autodeur met Erwin en een grote 
handdoek ervoor, een toilet gecreëerd.

Ik heb op een tuinkussen in de kofferbak gelegen
 en Erwin achterover in de voorstoel.

Om nou te zeggen dat we heerlijk geslapen hebben,
is teveel gezegd. Een paar uurtjes vast wel
maar de rest gewoon gerust.

Om 5 uur alweer klaarwakker, eerst natuurlijk weer
 naar "het toilet" , daarna onszelf een beetje
toonbaar maken en opfrissen

 Deo en parfum doen een hoop dus om 6 uur
 liepen we fris en fruitig op de markt.

Niemand liep met een boog om ons heen dus
 dat opfrissen was best goed gelukt ;-)









 Na de markt in Tongeren zijn we nog naar vier rommelmarkten geweest.
Per toeval kwamen we de brocante fair tegen die plaats vond bij
 het kasteel in Wijchen, dus ook daar nog even uitgestapt.

Gisteravond natuurlijk erg moe maar nu weer redelijk bij
na nachtrust in een normaal bed en luxe er omheen.

We vonden het wel erg leuk om een keer te doen 
en wie weet voor herhaling vatbaar.


*****


Voor nu een hele fijne dag gewenst en
tot de volgende keer .

Hartelijke groet Gea

9 opmerkingen:

It's me zei

Ben benieuwd wat je allemaal hebt gevonden...maarre waren alle hotelletjes vol ?...hihihihihihi.....liefs van mij x

De Witte Lanteern zei

Haha, dat is natuurlijk ook een manier, overnachten in je auto. Spannend!
Voor ons wordt het ook weer eens tijd om over de markt in Tongeren te slenteren, veels te lang geleden weer. Hoewel ze de prijzen goed weten, vind ik het toch altijd weer een uitje en zie je soms de gekste dingen. Ben benieuwd waar jullie tegen aan liepen...
Fijne week!
Liefs, Peetje

Jolanda zei

Wat een leuk avontuur. Heb genoten van je posten over Tongeren en Brugge en alle mooie vondsten. Fijne vakantie verder:)

Mirjam zei

Nou zeg, dat is met recht een avontuur. Kamperen pur sang. Alleen zonder tent. Ik denk niet dat ik een nacht in een auto zou kunnen slapen. Maar ja, nood breekt wetten soms. Heerlijk dat je zo op wel 4 of 5 verschillende markten terecht kon. Ik ga even je post over Brugge teruglezen hoor. Wij gaan het eerste weekend van september naar Brugge.
Liefs,
Mirjam

Schwanen- Teich zei

Liebe Gea,

na dann habt ihr ja was hinter euch:))) in Tongeren waren wir auch schon einmal.
Wir können jetzt hier bei uns etwas Luft holen es hat sich etwas abgekühlt und den ganzen Tag geregnet:)))

Ich wünsche dir noch eine schöne Woche!
Ganz liebe Grüße
Annett

Het Moonhuis zei

Ooh leuk naar Tongeren, voor mij best lang geleden. Ik ga dan liever om vijf uur s'ochtends rijden, maar avontuurlijk is het zeker om in de auto te overnachten.

Liefs Monica

lia zei

Als je in het midden van het land woont, ben je eigenlijk binnen twee uur ergens in Nederland.
Wij hadden toen een nacht in Maastricht geboekt, en de volg dag waren we toen zo in Tongeren.
Ben benieuwd wat je allemaal hebt kunnen vinden.
Geniet van je laatste dagen, net als wij.

Ús hûs ús thús zei

Hi hi wat een avontuur! Dat lijkt me maar niks om zo aan de kant van de weg in de auto te slapen ... ben niet zo'n held :). Maar zo t horen (lezen) was het een geslaagde trip. Ik ben benieuwd wat je allemaal op de kop hebt getikt!
Fijn weekend. Groetjes van Aleta

Marjan zei

Wat een avontuur. Ik zou ook geen oog dicht doen. Maar het heeft natuurlijk wel iets. Wij gaan meestal ook wel een keertje naar Tongeren. Altijd leuk. Ben benieuwd wat je gekocht hebt.

liefs, Marjan