Pagina's

21 november 2015

KAARSLICHT



Ik zie net het nieuws en daarop ook de aanslagen terug die
 in Parijs, alweer een week geleden, plaatsvonden.

Nu zijn er in de hele wereld met regelmaat
dit soort aanslagen en bloedbaden.

Het komt voor ons echter steeds dichterbij en doet
je beseffen dat wat je nu hebt, betrekkelijk is. 

En met dat hebben bedoel ik, het gevoel dat je met de mensen 
om je heen in redelijke veiligheid je leven doorbrengt.

Dat gevoel kan je dus zomaar afgenomen worden.

En niet alleen door deze grote gebeurtenissen maar ook een
 overval, inbraak of bedreiging kan een behoorlijke impact 
hebben op iemands gevoel van veiligheid en helaas
hoor je steeds meer dit soort dingen.

Soms kijk ik even niet naar het nieuws en niet omdat ik me
niet betrokken voel maar omdat het even genoeg
 is wat ik binnen wil laten komen.


*****


Ik was vanavond eerder mijn foto's aan het doornemen
omdat ik nog steeds met een fotoboek bezig ben.

En ik heb vast al eerder deze foto's laten zien hier 
maar wilde in deze donkere en sombere dagen,
en dan niet alleen wat het weer betreft,
toch nog wat warmte en licht
op mijn blog laten zien.










Ik hoop dat jullie je allemaal ook nog veilig voelen, in elk geval in je
 naaste omgeving zoals je huis en het daar ook gezellig hebt.

Kaarslicht doet het altijd goed in dat geval.

Hartelijke groet Gea


2 opmerkingen:

Anneke zei

Ja het is allemaal zeer heftig wat er allemaal gebeurt. Wat je schreef niets is meer vanzelfsprekend. Het leven is zo betrekkelijk dat zien we maar weer om ons heen.
Lief dat je ons een foto stuurt met een lichtpuntje.
Ik wens je een fijn weekend,
liefs Anneke

It's me zei

Tja....ook ik kijk niet vaak meer naar het nieuws word er zo verdrietig van....vreselijk wat er allemaal om ons heen gebeurd....mooi je kaarsje...liefs fijne geniet zondag van mij xxx