Pagina's

5 december 2015

DONKERE DAGEN VOOR KERST


Op een zonnige dag wil ik s'middags nog wel eens de wandelschoenen 
aantrekken voor een wandeltocht van zo,n tien kilometer.

Het is dan altijd wel goed uitkienen of het rondje niet te
 groot is want het is tegenwoordig vroeg donker.


De bovenste twee foto's zijn genomen toen ik me even 
omdraaide en de zon daardoor in de rug had. 








De foto's hieronder zijn genomen op de terugweg toen ik me
juist omdraaide naar de zon die al onderging.

Prachtige plaatjes maar het maakt wel dat ik voortmaak met
wandelen want een half uur later is het maar zo donker.








Ze zeggen niet voor niets … de donkere dagen voor kerst … 
en ondanks het zachte weer wat niet echt bij deze
 periode past, is dat natuurlijk ook zo. 

De dagen zijn kort, ik fiets s'ochtends in het donker naar 
mijn werk en soms ook in het donker weer terug.

Dan is het extra leuk als het binnen gezellig is, daarom
 staat de kerstboom sinds vandaag ook te stralen.

Normaal wachten we een paar dagen tot na sinterklaas
maar jongste dochter kon niet meer wachten ;-)

En ach wat geeft het, wat exra sfeer in deze
 donkere dagen is natuurlijk wel zo fijn.


Ik wens jullie een fijn weekend verder !

Hartelijke groet Gea

9 opmerkingen:

Karin Brocaatje zei

Gezellig geniet van de extra lichtjes .
Wij gaan morgen sint vieren met de kleinkinderen voor het eerst dus ook reuze leuk

Groetjes karin

lia zei

Heerlijk die wandelingen Gea, helaas gaat het bij mij de laatste tijd niet zo lekker met het lopen.
Heb vandaag de lichtjes buiten in de boom gedaan.

Fijn weekend
Liefs lia

Home and Lifestyle zei

Goed om regelmatig je wandelschoenen aan te trekken, dat zou ik ook vaker moeten doen. Goed inpakken en lekker doorstappen en na afloop een heerlijke kop thee. De kerstboom zal hier de komende dagen ook wel worden opgezet, dan zijn hier ook net als bij jullie de lichtjes weer in huis.

Fijn weekend nog! Liefs, Ingrid

Bonjade zei

Ha wij wandelen hier tegenwoordig ook wat meer.....tja we hebben er een hondje bij sinds begin dit jaar.....dus tja.........
Nu moeten wij nu altijd ;)
En hier staat nu al een baby boompje.....kon ook niet wachten....;)

Wens je fijne dagen toe

Liefs

Roelie Steinmann zei

Zalig om zo lekker te wandelen en uit te waaien.hier staat de boom nog niet. Maar wel zijn er al kerstballen jes tevoorschijn gekomen.

Groetjes Roelie

Anneke zei

Wat een prachtige foto's heb je tijdens je wandeling gemaakt. Gezellig dat je de boom al hebt staan, ik zag vandaag veel mensen met bomen lopen. Wij gaan voor die dágen naar ons boshuisje en daar hangen we veel lichtjes buiten. Dus het wordt geen boom dit jaar,
Een fijne week, liefs Anneke

van alles wat in huis en tuin. zei

Heerlijk om zo'n rond(je) te doen! Dan is het des te fijner om in je heerlijke huis terug te komen! Geniet van de kerstsfeer.

groet Trijnie

De Witte Lanteern zei

Mooie foto's. Geeft toch een bepaalde sfeer, die vroege schemering...Als je dan thuiskomt is het net of je huis nog sfeervoller is met de kaarsjes aan en zo...
Hier moesten we nog wachten dat mijn dochters sinterklaas-vriendinnengroepje, gisteravond, was geweest, om de boom op te zetten. Nu staat hij hier nog kaal te wachten op de versieringen. Maar eerst mag ik nog stoeien met de lichtjes...ggrrr. Maar dan kan het grote genieten beginnen...
Liefs, Peetje

Hilgonda Mons zei

Wat een prachtige omgeving.
En het zijn inderdaad de donkere dagen voor kerst. Zelfs overdag branden bij mij de hele dag de kaarsen. Wel weer heel gezellig. En zo heeft ieder jaargetijde zijn charme.

Fijne week gewenst.

Lieve groet, Hilgonda