Pagina's

28 maart 2016

TRAPSPIJLEN EN OPRUIMPERIKELEN


Prachtig zijn ze, deze oude trapspijlen van metaal.

Ooit egaal wit geverfd maar door de tijd mooi afgebladderd en
 daardoor heerlijk verweerd oftewel shabby geworden.














Opruimperikelen 

We zijn flink aan het opruimen, vorige week al een aanhanger vol naar de 
stort, je vraagt je wel eens af waar al die spullen vandaan komen.

In ons geval hebben we na het overlijden van mijn vader
(alweer drie jaar geleden) en na de verhuizing van
 Erwins ouders naar een kleiner huis, veel van
 hun spullen eerst maar meegenomen.

En zo gaat dan dan tijdens het leegruimen van zo,n huis
 (misschien wel herkenbaar... )

Ik :  
Hey Erwin wat moeten we hiermee, maar weggooien hè ? 

 Erwin : 
Nou dat zou ik eerst maar meenemen hoor, kan ik
waarschijnlijk nog wel gebruiken.


Dat : waarschijnlijk kan ik dat nog wel gebruiken , werkt dus niet hè !
Het ligt er maar dus wilde ik die spullen en meer van wat we al 
jaren niet meer gebruiken maar eens weg doen.

Nu kan Erwin heel flink klussen maar hij is ook een flinke rommelkont. 
In de garage genoeg ruimte en ophangsystemen om z,n gereedschap 
 op te ruimen maar na elke klus vind ik dozen vol met allerlei
 gereedschap in de kast of op de grond van de bijkeuken.

Als ik het maar vaak genoeg vraag, wordt het in de garage geplaatst.
Op de grote werkbank als daar plaats is en anders tussen
 veel andere, al eerder geplaatste, spullen op de grond.

Tja, want nu geen tijd, ga ik binnenkort wel even opruimen
en even goed uitzoeken, is altijd zijn excuus ....

En die grond was inmiddels dus steeds minder van te zien ...
Hoog tijd om dat en de zolder van onze garage eens goed op te ruimen.

Over goed opruimen hebben wij beide andere ideeen, dat
 is maar weer eens gebleken vandaag.

Mijn persoonlijke target om minstens nog een aanhanger te 
vullen met rommel, werd goed gedwarsboomd.

Erwin is namelijk een ster in het verplaatsen van de rommel en 
dacht dus ook vanochtend dat hij daarmee weg kwam.

Zo begon het namelijk weer :

Ik: 

 Leg je dat nou weer terug ? Dat kan nou toch wel weg hè ! 

Erwin: 

Zou ik niet doen, dat is nog een mooi : stuk hout, lamp, snoer, zakmes (waar
 we al vier van hebben ) roestige deurklink, restje verf  ... en vul maar verder in ...
Als ik het toch ooit nodig ben dan moet ik het weer duur kopen "

Tja als dat met alles zo gaat dan schiet het niet echt op.

Heb gewoon afvalzakken gevuld en ondanks m,n hoogtevrees via een 
gammele ladder door de opening op zolder gekropen en heb de
voor ons overbodige  spullen, naar beneden gesmeten. 

De aanhanger zit zo,n beetje vol nu ..yess !


In huis ging het trouwens zo :

Ik :

Erwin ik ben de bijkeuken kast aan het opruimen en kom weer 
die vier decoders tegen, kunnen die nu eindelijk weg ??

Erwin :

Nee, stel dat Ziggo die terug wil ! (al lichtelijk geergerd omdat ik
maar door ga met spullen onder z,n neus te drukken)

Ik weer :

Jeetje Erwin, denk je dat nu echt !
Wat is je volgende smoes !

Hij weer :

Doe maar weg dan !!


Haha ...in deze fase kan ik maar beter stoppen met vragen
en ga ik maar alleen verder met opruimen.

Er zal geen echtscheiding van komen maar we willen het ook nog
een beetje gezellig houden op tweede paasdag ;-))

We hebben later een gezellige paasbrunch met ons drieen gehad
hoor, waarbij we hartelijk om de perikelen konden lachen.

Onze 18-jarige dochter Joëlle moet ook altijd lachen als we zo
 bezig zijn en vind ons net een stelletje kibbelende pubers.


Hopeijk hadden jullie ook gezellige paasdagen !

Hartelijke groet van Gea


15 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Eigenlijk kun je beter alleen opruimen, zonder Erwin erbij. En dan maar hopen dat hij niet onthouden heeft wat hij allemaal in de afgelopen tijd had bewaard ;-). Gelukkig kon er na afloop hard om gelachen worden!

Liefs, Ingrid

Karin Brocaatje zei

Hahaha hoe herkenbaar, daarom ruim ik op als Kars werkt hihihi.
Maar als ik niet oppas haalt ie het zo weer uit de container.
Daarom heb ik het volgende gevonden keukenafval erboven op ziet ie het niet.

:-) groetjes succes!!!

Marjan zei

Hahaha heel herkenbaar.
Het enige verschil is dat als ik iets in de schuur leg Rob begint te roepen als je het niet snel opruimt gooi ik het weg hahaha. Want dat is zijn domein maar verder moet ook hier altijd veel bewaart blijven. (wat eigenlijk al jaren geleden weg gegooid had kunnen worden) maar ja je weet nooit.....toch

liefs, Marjan

Het Moonhuis zei

Carlo van mij kan nergens afstand van doen, daarom ruim ik altijd op zonder hem. Ik kan heel makkelijk dingen wegdoen, Carlo is zelfs een keer iets terug gaan halen bij de kringloop wat ik daarheen had gebracht, tssssss mannen!!!! ;-)

Liefs Monica

Coby Breitner zei

Geweldig zo gelachen om je verhaal en zo herkenbaar hi hi...... Ik zie weer uit naar mooie foto's.
Groepjes Coby

Marijke zei

Leuke familieperikelen, zelf wil ik wel graag een leeg huis maar kan niet alles zomaar weg doen, probeer toch eerst wat te verkopen, soms lukt dat... wat over blijft kan naar de kringloop of gewoon ogen dicht klep van de afvalbak open en laten vallen hihi.
Mijn hubbie heeft zowel waarom moet dat weg als waarom wil je dat kopen... beide uhhh... het is een lieverd hihi!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Judith zei

Hahaha... wij hebben ook veel te veel troep, zelfs na al die verhuizingen van afgelopen jaren. En we nemen verhuisronde nummer 4 binnen 3 jaar dan ook voor om nóg meer op te gaan ruimen;-)

Mooi die spijlen! De tand des tijds maakt zulke items alleen maar mooier

De Witte Lanteern zei

Ehhh, hier net omgedraaid...Manlief heeft van die opruimbuien waar ik niet bij moet zijn, want dan duurt het ellenlang en zijn we nog geen meter opgeschoten, hihi. Ik heb dat waarschijnlijk geërfd van mijn vader, die in zijn kelder ook van alles had staan wat ie misschien ooit nog eens...Maar ik leer! Soms ben ik ook resoluut en verdwijnen er spullen naar de kringloop, yess! En ik moet zeggen dat dat best wel lekker voelt...die ruimte en leegheid...bevrijdend...Ik kan daar steeds meer van genieten: decluttering. Zit wel pas in het eerste leerjaar...haha!
Liefs, Peetje

Gea Loosman zei

Hier is het nog anders, wij zijn allebei bewaarderig maar onze dochter ergert zich daar aan!
Ze zegt wel eens: ruim toch eens op, straks blijf ik met de troep zitten!
Maar wat later komt ze en vraagt, heb je nog ...... Voor ons en dan is ze heel blij dat we het bewaard hebben!

Maar als de garage te vol is wil ik daar ook wel eens aan het weg gooien gaan hoor!
Als mijn man maar van mijn spullen afblijft want die komen nog wel van pas, ha ha ha.
Groetjes Gea

Mirjam zei


Wat een heerlijk verhaal Gea. Hier gaat het heel anders hoor. Ben is echt van gelijk opruimen als hij iets gebruikt heeft. We hadden een tijdje een doosje in de auto met verfspullen, een boormachine en wat boortjes en dergelijke omdat we een aantal weken bij Laura, mijn jongste, aan het schilderen geweest zijn. Maar na afloop van die paar weken, zijn alle spullen gelijk weer weggeborgen. Ik vind het heel knap van hem, want ik ben daar zelf niet zo goed in. Wel is het zo dat we allebei slecht afscheid kunnen nemen van dingen.
Want stel nou, dat ik dat nog eens nodig heb en dan denk, dat moet nog ergens liggen. Dan kan ik dat dus nergens meer vinden en ben ik minstens een dag voor niks aan het zoeken...
Ach ja... zo is het overal wat. Maar lekker opruimen is wel heerlijk ja.
Verder alles goed met je nu? Of in ieder geval beter?
Liefs,
Mirjam

lia zei

Zelf ben ik niet zo bewaarderig. Jan wil idd eerst alles bewaren, want veronderstel dat je het nodig hebt, dan moet je het weer duur betalen!!
Maar op een gegeven moment is hij het dan zo zat, en is die totaal omgedraaid, en wil alles weggooien...
Dus heel herkenbaar hihi....

van alles wat in huis en tuin. zei

Ik zie het helemaal voor me.... zo zou het bij ons ook kunnen gaan! Ik moest wel erg lachen om je verhaal...idd zo herkenbaar!
Hier zijn we allebei bewaarderig en ja....dan moet het er eens van komen hè. Geen leuk werkje maar wij zijn nu ook bezig te "ontspullen".
We zijn al wat ouder en dan begin je toch te denken.....moeten onze kinderen dat allemaal uitzoeken als wij er niet meer zij? Nee, dat wil ik ze niet aandoen dus dan maar zelf....
Leuk verhaal!

groetjes Trijnie

It's me zei

Ik ben ook meer van de weggooi hoor...ben nu ook aan het ruimen vooral veel servies gaat er de deur uit....heerlijk....liefs fijne week van mij x

Jolanda zei

Herkenbaar, alles gaat hier in het schuurtje dat bommetjevol staat met heel veel. Maar als er dan wat nodig is in huis, een drempeltje, haakje, latje, plankje,....dan tovert hij het altijd weer ergens vandaan:) Onze dochter plaagt hem er graag mee!

Anneke zei

hihi het lijkt huize Stam wel, zo herkenbaar. Ik heb genoten van je verhaal. Wij willen wat kleiner gaan wonen dus moet er geruimd worden. En dan gaat het dus net als bij jullie.
Straks as Jan thuis komt zal ik het hem eens laten lezen.
Liefs Anneke