Pagina's

22 oktober 2016

NIEUWE KAST


De laatste keer bij De Tuinkamer, zagen we daar deze leuke kast.

Het is een oude Franse zetkast, ooit gebruikt in een drukkerij.
Ik vond hem gelijk prachtig en Erwin ook maar die vroeg 
zich wel af waar die moest komen te staan.

Tja daar had ie wel een punt want ruimte voor een kast 
zonder er eerst iets uit te zetten, was er niet.

Na enig overleg besloten we dat deze in de plaats zou komen
van de grijze metalen kast die rechts naast de bank stond.

Die kast staat nu in de computerkamer want is te bijzonder
om weg te doen en stel dat deze toch niet bevalt
dan kan die altijd weer terug gezet worden.

Het was even wennen maar nu vinden we deze oude 
zetkast hier toch wel erg mooi staan.

Het is weer eens wat anders.






















Op één van de laden zette ik een oude schroef in
 mooie grijs tinten, daarbij een aantal metalen
drukletters in verschillende maten.

Zo krijgt de kast een extra industriële uitstraling.

Bovenop de kast heb ik twee oude zadels liggen
met daarbij een gietijzeren plaat, die komt
waarschijnlijk van een oude machine.

Zal daar in de volgende post een paar
detailfoto's van laten zien.



Voor nu een heel fijn weekend gewenst !

Hartelijke groet van Gea

5 opmerkingen:

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Hallo Gea, wat mooi, staat echt stoer in je kamer. Ook ik heb jaren 2 zetkasten op mijn atelier gehad en nu in de verkoop bij brocante op mijn blog. Dat zijn 2 stoere Nederlandse kasten en erg zeldzaam. Heel veel plezier met je zetkast, ik ben benieuwd naar de detailfoto's.
groet Pauline

It's me zei

Wat een mooie kast Gea.....prachtig fijn weekend liefs Ria x

Gea Loosman zei

Wat een prachtige aanwinst, hij past goed bij de stoel.
Ben benieuwd naar de detailfoto's.

Dank je wel voor je advies voor de pijn.
Ik heb sinds vrijdag een apparaat van de fysiotherapeut om de pijn te bestrijden en gelukkig helpt het.
Ik heb voor het eerst een nacht doorgeslapen.
Voor de rest helpen de ontstekingsremmers om de ziekte onder controle te krijgen.
Ik heb goede hoop dat het weer over gaat.

Groetjes Gea

Anneke zei

Wat een mooie aanwinst. En een leuk idee die schroef, zo krijgt de kast weer een heel andere dimensie. Ik kijk met spanning naar je volgende post. Liefs Anneke

Judith zei

Kijk, in zo'n kastje kun je nog eens iets kwijtraken haha... Staat weer heel erg leuk te staan in jullie mooie huis!