Pagina's

28 januari 2017

GRIJZE VLOER


Tussen allerlei andere beslommeringen zijn we onze grenen vloer aan het verven.

Ik ben van baan veranderd en moest de afgelopen weken nog veel werken
 met daarna een emotioneel afscheid van mijn collega's en clienten.

Het was mijn eigen keus om eens andere kennis en ervaring op te doen 
maar toch kost verandering en afscheid nemen van het 
vertrouwde wel de nodige energie.


Ook is ons waterbed vorige week geplaatst, en moesten 
we een ander dekbed plus linnengoed kopen.

En de verhuizing van oudste dochter naar haar vriend was
ook nog wel even werk, wat een spullen had ze
toch nog op die 22 vierkante meter !

Het zijn geen onoverkomelijke zaken maar alles bij elkaar 
maakt dat we ons geen moment vervelen.


*********

Goed .... nu over naar de vloer 


Al langer hadden we het idee om dit te doen maar toch was de stap wel
 groot want eenmaal geverfd doe je er niet snel daarna weer 
iets anders mee, het is namelijk een heel karwei.

We doen het in gedeeltes zodat we niet alle spullen eruit hoeven te
 slepen en in een deel van de kamer kunnen verblijven.

We zijn onder de bank begonnen, eerst met de lichtere kleur maar 
toen de bank er eenmaal op stond, vond ik het toch
te licht, de vloer sprong teveel in het oog.

Dus een behoorlijke tint donkerder gekozen, het ging ons er niet om 
dat het heel licht wordt maar meer dat het rustige basis wordt.

Onze grenen vloer heeft namelijk veel vlammen, noesten
 en kleurverschillen wat de planken betreft.








Al 23 jaar hebben we tegen een houten vloer aangekeken dus het
is even wennen maar we vinden het beiden erg mooi.

Het is een heel natuurlijke kleur grijs met veel bruin erin
 en dat past goed bij de andere kleuren in huis.

Verder oogt het frisser en op de grijze ondergrond
 komen alle houten meubels beter uit.







Ook wil ik meer groen gaan toevoegen in de vorm van kussens,
kaarsen en planten .. het lijkt wel of dat mooier is nu
de vloer deze rustige uitstraling heeft.







Wij gaan nog even door, ik laat het eindresultaat wel weer zien hier.

We hebben namelijk ook onze zwarte smalle meidenkast verkocht
en daarvoor komt een stoer metalen exemplaar terug maar 
die is Erwin (ook nog even) aan het opknappen.

Verder een andere salontafel op wielen gekocht, ook die moet
nog even onder handen genomen worden.

Zei ik al dat we ons geen moment vervelen ;-)


******


Voor nu wens ik jullie een heel fijn weekend verder
en tot een volgende keer !

Hartelijke groet Gea


7 opmerkingen:

Corine(THUIS) zei

Wat een drukte Gea! Pff alles komt tegelijk hè?
Je vloer vind ik prachtig zo, veel rustiger! Kleur blijft lastig, je ziet vaak pas als je bezig bent of je de goede tint gekozen hebt. Groenen zie je weer vaker in het onterieur, ik merk het aan de kussenverkoop, de legergroene gaan als zoete broodjes ;-)
Wij zijn aan het dubben over de kleur voor de trap, die was altijd wit, maar daar zie je alles op. Houden we 'm licht(chalk) of gaan we voor stoer grijs? Ik verf met proefpotjes stukken karton zodat we een beetje weten hoe het uitpakt..
Succes met alle emoties en klussen!

It's me zei

Mooi hoor de vloer.....ben heel benieuwd wat het gaat worden....liefs succes fijne zondag Ria x

Mirjam zei

Jullie zijn er maar druk mee. Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Dat zal zeker veel energie kosten om in te werken en te wennen aan al het nieuwe. De vloer wordt prachtig. Het ziet er naar uit dat jullie de juiste kleur gevonden hebben. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Fijne zondag,
Liefs,
Mirjam

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Geweldige uitdaging een nieuwe baan en ook weer spannend, heel veel succes. Wat is je vloer prachtig van kleur, we zien straks vast wel foto's van het resultaat. fijne zondag, groet Pauline

Home and Lifestyle zei

Wat een mooie kleur, Gea...het staat inderdaad erg goed bij jullie meubels en accessoires. Ben je iets heel anders gaan doen wat werk betreft? Ik wens je heel veel succes met je nieuwe baan!

Liefs, Ingrid

lia zei

Een vloer is heel bepalend, e kan zelfs enorm storend zijn. Het staat erg mooi en rustig zo. Wij hebben boven ook overal geschilderde vloeren, e heb er nog steeds heel veel plezier van.
Succes in je nieuwe baan.

van alles wat in huis en tuin. zei

Wauw....wat een werk! En je had het al zo druk! Maar het is mooi geworden zeg....het ziet er direct heel anders en rustiger uit.
Idd hoef je je niet te vervelen gezien alle plannen. Succes met je nieuwe baan!

groetjes Trijnie